Изначально каменный келейный комплекс (1596) Доминиканского монастыря святого Николая был заложен как одноэтажное п-образное здание с трапезной, примыкающей с востока, но во время крупной реконструкции середины XVIII приобрел второй этаж и замкнутость пространства в единый периметр. Внутренний интерьер, не отличающийся изысканностью, создан по коридорной схеме с односторонним расположением служб. Из внешнего декора стоит отметить убранство главного западного входа – герб в окружении пилястров в треугольной тимане, и арочную галерею первого этажа восточного и южного внутренних фасадов.
Многоярусная колокольня (XV) с трехъярусной отделкой фасада (первый — дорический ордер, второй — ионический, третий – композитный), перестроенная в XVIII, приобрела барочные черты под руководством Яна де Витте при реконструкции, финансируемой фамилией Потоцки, о чем явственно напоминает родовой герб Пилява над главным входом. Сохранившиеся до наших дней антаблемент с карнизом и треугольный фронтон, балюстрада с вазонами и скульптурные изображения святых лишний раз подчеркивают изысканность симбиоза времен.
Initially, the stone cell complex (1596) of the Dominican monastery of St. Nicholas was founded as a one-story U-shaped building with a refectory adjoining from the east, but during a major reconstruction in the middle of the 18th century, it acquired a second floor and closed space into a single perimeter. The interior, which is not distinguished by sophistication, was created according to a corridor scheme with a one-sided arrangement of services. Of the external decor, it is worth noting the decoration of the main western entrance - the coat of arms surrounded by pilasters in a triangular timan, and the arched gallery on the first floor of the eastern and southern internal facades.
A multi-tiered bell tower (XV) with a three-tiered facade decoration (the first is Doric, the second is Ionic, the third is composite), rebuilt in the XVIII, acquired baroque features under the direction of Jan de Witte during the reconstruction, financed by the Potocki family, which is clearly reminiscent of the Pilyava family coat of arms above the main entrance.
The entablature with a cornice and the triangular pediment, the balustrade with flowerpots and sculptural images of saints, which have survived to this day, once again emphasize the sophistication of the symbiosis of times.