Мурована п’ятиверха церква (1893 р.) стоїть в історичному центрі міста, займаючи острівне положення посеред кварталу, в якому у першій половині ХVІІІ ст. була гетьманська резиденція. Вона є наймасивнішою архітектурною домінантою. Знаходиться на території Національного заповідника «Глухів». Це єдина церква в Україні з такою назвою.
Споруда кубічна, тринефна, чотирьохстовпна, хрестовокупольна, з трьома півкруглими всередині і гранчастими зовні апсидами. Під усією церквою є підвал, перекритий системою хрестових склепінь. Використовувався для господарсько-технічних потреб, у т.ч. й для влаштування парового опалення.
Обсягово-просторова структура храму характерна для неовізантійського стилю. Її основу становить просторовий хрест з банею на попружних арках і циліндричними склепіннями рамен. Приміщення між раменами перекриті хрещатими склепіннями. Над ними підносяться наскрізні аркові восьмерики, увінчані сферичними банями. Вони виконують функції дзвіниць і створюють враження п’ятибанності. Нетрадиційними рисами обсягово-просторової композиції храму є наявність кругового обходу навколо середньої апсиди, а також ізольованість від основного простору двох кутових західних компартиментів, у яких розміщено сходову клітку і хрестильню.
В екстер’єрі домінують вертикальні членування – лопатки, вузькі витягнуті аркові вікна, півколонки, вертикальні профільовані тяги. Три входи акцентовано тамбурами-ганками з романськими перспективними порталами і трикутними щипцями. Головний просторовий хрест на всіх фасадах підкреслено закомарами, що вінчають середні прясла стін, і витягнутими вікнами, згрупованими у вигляді трифориїв. У бічних пряслах вікна згруповано у вигляді біфориїв. Вікна розділяють романські півколонки з кубічними різьбленими капітелями.
Церква збудована з місцевої цегли на вапняному розчині, потинькована. Підмурки закладено на глибині понад 4 м. Дахи і бані по дерев’яних кроквах і кружалах укрито покрівельною сталлю.
Храм має надзвичайно цінний декор в інтер’єрі. Сюжетні і декоративні розписи виконано у 1892-1893 рр. Програму їх було задано проектом А.Л.Гуна. У конусі середньої аспиди зображено Богородицю з Хрестом в оточенні херувимів, у куполі – Святу Трійцю, в парусах – євангелістів, на стінах – окремі сцени із священної історії. На підпружних арках, пілонах і в барабані – орнаментальні розписи неовізантійського характеру з переважанням елементів кола, квадрату, хреста і меандра. Високої цілісності декору надає золоте тло орнаментальних розписів, а також зорі, німби і бліки сюжетних розписів. У кольоровій гамі переважають класичні темно-сині, зелені, охристі тони.
У нижньому ярусі знаходиться усипальниця сім’ї Терещенків, де поховано п’ять представників родини.
The five-story brick church (1893) stands in the historic center of the city, occupying an island position in the middle of the quarter, where in the first half of the eighteenth century. was the hetman's residence. It is the most massive architectural dominant. Located on the territory of the National Reserve "Deaf". This is the only church in Ukraine with such a name.
The building is cubic, three-nave, four-column, cross-domed, with three semicircular inside and faceted apses on the outside. Under the whole church there is a basement covered with a system of cross vaults. It was used for economic and technical needs, including for the installation of steam heating.
The spatial structure of the church is typical of the Neo-Byzantine style. It is based on a spatial cross with a bath on elastic arches and cylindrical vaults. The space between the shoulders is covered with cross vaults.
Above them rise through arched octaves, topped with spherical domes. They serve as bell towers and give the impression of pentathlon. Unconventional features of the three-dimensional composition of the church are the presence of a circular walk around the middle apse, as well as isolation from the main space of the two corner western compartments, which house the stairwell and baptistery.
The exterior is dominated by vertical divisions - blades, narrow elongated arched windows, semi-columns, vertical profiled rods. The three entrances are accentuated by vestibule porches with Romanesque perspective portals and triangular tongs. The main spatial cross on all facades is emphasized by mosquitoes crowning the middle ridges of the walls and elongated windows grouped in the form of triforia. In the side vertebrae the windows are grouped in the form of biphores.
The windows are separated by Romanesque half-columns with cubic carved capitals.
The church is built of local bricks on lime mortar, plastered. The foundations are laid at a depth of more than 4 m. Roofs and baths on wooden rafters and circles are covered with roofing steel.
The temple has an extremely valuable interior decor. Plot and decorative paintings were made in 1892-1893. Their program was set by AL Gun. The cone of the middle asp depicts the Virgin with the Cross surrounded by cherubs, in the dome - the Holy Trinity, in the sails - the Evangelists, on the walls - some scenes from sacred history. On the supporting arches, pylons and drums - ornamental paintings of neo-Byzantine character with a predominance of elements of circle, square, cross and meander. High integrity of the decor gives a golden background of ornamental paintings, as well as stars, halos and highlights of the paintings. The color scheme is dominated by classic navy blue, green, ocher tones.
In the lower tier is the tomb of the Tereshchenko family, where five members of the family are buried.