В первое посещение Амстердама хотела разделить два музея т. е сходить в Рексмузеум, а в Музей Ван Гога в весенний приезд, но... не удержалась. Импрессионистов люблю всех. Все, что смогла найти ко времени поездки о Ван Гоге, было прочитано и пересмотрено. Тем более повезло, что супруг отказался идти и мне не нужно было выступать в роли лектора. Сказать, что музей поразил, это ни сказать ничего. Мне повезло. Очередей не было ни у картин, ни в музее. Вход тогда стоил 14 евро. Расплатилась картой. Экспозиция выстроена по годам жизни и очень удобна для восприятия развития творчества Ван Гога. Меня наполнение музея вполне удовлетворило. " Едоки картофеля" намного страшнее в оригинале, чнм на репродукциях. Но это мое мнение. Очень соглашусь с предыдущим отзывом о силе воздейстаия. Я заканчивала осмотр у последней картины и сама не заметила, что по щекам текут слезы. На тот момент в музее был еще зал с работами других импрессионистов и там, как бонус для меня, небольшое полотно Сёра. Не поставлю 10, т. к. неприятно поразили в маркете музея платочки и шарфики с мотивами " Цветущий миндаль". Ну как-то очень уж обидно стало, ну как лук после изысканного десерта!
On my first visit to Amsterdam, I wanted to share two museums, that is, go to the Rexmuseum, and to the Van Gogh Museum in the spring, but ...I could not resist. I love all impressionists. Everything that I could find by the time of the trip about Van Gogh was read and revised. All the more fortunate that my husband refused to go and I did not have to act as a lecturer. To say that the museum was amazing is an understatement. I'm lucky. There were no queues at the paintings or at the museum. Entrance then cost 14 euros. Paid by card. The exposition is built according to the years of life and is very convenient for the perception of the development of Van Gogh's work. I was quite satisfied with the filling of the museum. The Potato Eaters is much scarier in the original than in the reproductions. But this is my opinion. I strongly agree with the previous review about the power of influence. I finished my inspection at the last picture and did not notice that tears were flowing down my cheeks.
At that time, the museum also had a room with works by other impressionists, and there, as a bonus for me, a small painting by Seurat. I won’t put 10, because I was unpleasantly struck in the museum’s market by handkerchiefs and scarves with the motifs of "Blossoming Almonds". Well, somehow it became very offensive, well, like an onion after an exquisite dessert!