Лоджію спроектували і керували будівництвом Бенчі ді Чоне і Сімон ді Франческо Таленті (1376-1382). Лоджію збудували для зібрань Сіньйорії Флорентійської республіки, урочистих прийнять гостей в присутності міщан, що дало назву Лоджія делла Сіньйорія. Назва Лоджія Орканья походить від помилкової атрибуції Андреа ді Чоне, званого Орканья, будівничого споруди. Після вигнання Алессандро Медічі 1527 тут розміщувались німецькі ландскнехти (італ.Lanzichenecchi - італ. Lanzi) імператора Карла V, що захопили місто і відпочивали перед походом на Рим і що дало сучасну назву лоджії. На даху лоджії 1583 архітектором Бернардо Буонталенті була створена тераса для споглядання церемоній на площі, де сьогодні розміщена тераса кафе.
Готична будівля має по фасаду три арки, оперті на масивні колони. У чотирьох касетонах розміщені мармурові алегоричні фігури чеснот за ескізами Аньйоло Гадді (1383-1386). Над ними йдуть герби родин флорентійських патриціїв. Біля сходів встановлено фігури левів (античний і роботи Фламініо Вацці 1600).
Для відзначення 500-річчя створення Великого герцогства Тосканського лоджію перетворили на музей, де розмістили скульптури з площі Сіньйорії:
- "Персей і Медуза Горгона". Великий герцог Тоскани Козімо I Медічі розпорядився виготовити і встановити на площі Синьйорії бронзову скульптуру "Персей і Медуза Горгона" спеціально замовлену в Бенвенуто Челліні (1545-1554), що мала символізувати перемогу Медічі над республікою. Виповзаючі з її тіла змії символізували міщанські партії, що своєю ворожнечею підривали могутність республіки.
- "Викрадення сабінянок" Джованні да Болонья. 1583.
- "Геркулес і Кентавр" Джованні да Болонья. 1599
- "Менелай і Патрокл" Пьєтро Такка, Лодовіко Сальветті. Копія з наказу Козімо І Медічі з античної статуї І ст.
- "Викрадення Поліксени" Піо Феді 1866
- Шість античних скульптур
На стінах встановлено пам'ятні таблиці про прийняття у Флоренції 1750 Григоріанського календаря замість флорентійського (новий рік 25 березня) та на честь об'єднання Італії (1863).
До лоджії відкритий цілодобовий безкоштовний доступ.
The loggia was designed and supervised by Benchi di Chone and Simone di Francesco Talenti (1376-1382). The loggia was built for the meetings of the Signoria of the Florentine Republic, to receive guests in the presence of the burghers, which gave the name Loggia della Signoria. The name Loggia Orcanya comes from the erroneous attribution of Andrea di Chone, called Orcanya, the builder. After the expulsion of Alessandro Medici in 1527, the German Landsknechts (Italian Lanzichenecchi - Italian Lanzi) of Emperor Charles V, who captured the city and rested before the march on Rome and gave the modern name of the loggia. On the roof of the loggia in 1583, the architect Bernardo Buontalenti created a terrace for contemplation of ceremonies in the square where the terrace of the cafe is located today.
The Gothic building has three arches on the facade, supported by massive columns. Marble allegorical figures of virtues designed by Agnolo Gaddi (1383-1386) are placed in four cassettes. Above them are the coats of arms of the families of the Florentine patricians.
Near the stairs are figures of lions (antique and works by Flaminio Vazzi 1600).
To celebrate the 500th anniversary of the Grand Duchy of Tuscany, the loggia was turned into a museum, which housed sculptures from Signoria Square:
- "Perseus and the Gorgon Medusa". The Grand Duke of Tuscany Cosimo I Medici ordered to make and install in the Signoria square a bronze sculpture "Perseus and the Gorgon Medusa" specially commissioned by Benvenuto Cellini (1545-1554), which was to symbolize the victory of the Medici over the republic. Snakes crawling out of her body symbolized the bourgeois parties, whose hostility undermined the power of the republic.
- "The Abduction of the Sabines" by Giovanni da Bologna. 1583
- "Hercules and the Centaur" by Giovanni da Bologna. 1599
- "Menelaus and Patroclus" by Pietro Tacca, Lodovico Salvetti. A copy of the order of Cosimo and the Medici from the ancient statue of the first century.
- "The Abduction of Polyxena" by Pio Fedi 1866
- Six ancient sculptures
On the walls there are commemorative plaques about the adoption in Florence in 1750 of the Gregorian calendar instead of the Florentine (New Year on March 25) and in honor of the unification of Italy (1863).
The loggia is open 24 hours a day and is free of charge.